SOLAHOD

از نگاه من

SOLAHOD

از نگاه من

سلام خوش آمدید

در باب ترکیب

چهارشنبه, ۲۸ دی ۱۴۰۱، ۰۵:۵۱ ب.ظ

امروز با یک نکته به دو شکل متفاوت برخورد داشتم. اولی تکه ای بود از کتاب "بر جاده های آبی سرخ" نوشته ی نادر ابراهیمی و دومی هم درس "توجه به سنتز و ترکیب" بود از مجموعه درس های تفکر سیستمی:

- در بوشهر دوستی را یافته ام که در دستگاه شیخ سعدون دزد، کار میکند. این مرد، به علت نزدیکی به شیخ سعدون، او و نقشه های پلیدش را به تمامی شناخته است. او میتواند در لحظه ای مناسب، سعدون را از پای درآورد و بگریزد.

- نع. ابدا ابدا. کشتن حکام محلی هیچ دردی را دوا نمی کند. شیخ سعدون را که برداشتیم، انگلیسی ها و هلندی ها آدمی رذل تر از او را میابند و به جایش مینشانند و جنگ های محلی و قبیله ای را بیشابیش دامن میزنند. برداشتن حکام خائن، مساله ی ما نیست بلال! آوردن حکام مردمی درستکار، مساله ی ماست. تا زورمان نرسیده به اینکه آدم بسازیم و بگذاریم، آدم برداشتن، کار بیهوده ایست. به ای رفیقت بگو بماند و مارا از نیات پلید شیخ سعدون دزد با خبر کند.

 

پاراگراف دوم از زیان میر مهنا دوغابی است که یک دلاور و رهبر جنوبی است که درصدد کوتاه کردن دست هلندی ها و انگلیسی ها از خاک و آب جنوب است. واقایع کتاب مربوط به سال 1166 هجری قمری است. به نظر من، آدم های درست تاریخ، همه در ویژگی های مشابهی مشترک بوده اند و اگر خوب نگاه کنیم میبینیم که همه یا بیشترشان به صورت تجربی یا آکادمیک چیزی از جنس تفکر سیستمی را آموخته اند و به کار میگیرند.

  • هدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی