SOLAHOD

از نگاه من

SOLAHOD

از نگاه من

سلام خوش آمدید

Learning how to learn

پنجشنبه, ۲۵ آذر ۱۴۰۰، ۰۱:۵۲ ب.ظ

این روزا اپلیکیشن زبان شناسو خیلی اتفاقی به پیشنهاد یکی از اقوام دانلود کردم و دارم توش میچرخم. کلا ایده ی خوبی داره و کتاب ها و ویدیو های خوبی داره. یه سلسله ویدیو داخلش پیداکردم با عنوان learning how to learn که خیلی هیجان زده ام کرده این روزا. در مورد راه های بهتر یادگیریه و مطالبش برای من جدیدن. اما یه مفهومی که خیلی برام جالب بوده مفهوم هنر فاصله گیریه. این که گاهی باید ازون چیزی که درگیرشی فاصله بگیری و به مغزت زمان بدی. اون مطلب در پس زمینه ی ضمیر ناخودآگاهت هست و مغزت داره روش کار میکنه بدون اینکه متوجه اش باشی. من قبلا متوجه شده بودم که وقتی از یه مطلب فاصله میگیرم بعدش میرم سراغش خیلی بهتر از پسش برمیام تا وقتی که پشت سر هم و بی وقفه درگیرشم. اما هیچ وقت به صورت آگاهانه و عمدی این کاررو نکرده بودم و نمی دونستم که این قضیه انقدر شناخته شده است. 

تو این MOOC، علاوه بر مطالبی که گفته میشه یه سری گفت و گو ها و مصاحبه هایی هم با آدمای خیلی خوب و از نظر علمی در سطح بالا انجام میشن که اونا خیلی برام جالب بودن. ویدیویی که در ادامه میذارم یکی ازون هاست که علاوه بر مطالب رد و بدل شده از شخصیت و نحوه ی گفتار و کردار دکتر Bilder هم خیلی خوشم اومد. مخصوصا ازون Oh boy گفتن آخرش. همینقدر افتاده و متواضع.

 

لینک فیلم

  • هدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی